Ara no hi veig, ara no hi sento

Els alumnes de primer de primària han dedicat una sessió de projectes a dur a terme una pràctica sobre el punt de la diversitat.

Tal i com els vam mostrar en vídeos anteriors, de vegades, hi ha persones que tenen afectades alguns òrgans o sentits.

La sessió experimental s’ha centrat en dos sentits: la vista ( ceguesa o baixa visió) i l’oïda    (sordesa).

Els alumnes s’han agrupat per parelles i han tapat els ulls als companys fent ús de les seves mans o d’algun foulard o bufanda.

Després, l’alumne privat del sentit de la vista intentava escriure el seu nom en un full i, a continuació, dibuixar-se a ell mateix.

Una segona pràctica ha consistit en tapa els ulls d’un alumne amb un foulard i donar instruccions verbals per a que aquest s’orienti per l’espai de l’aula i sigui capaç de desplaçar-se o trobar un objecte.

Finalment, una última pràctica ha servit per a conscienciar de la pèrdua de la capacitat d’escoltar.

Els alumnes deien per torns una paraula sense utilitzar la veu (lectura labial) i calia endevinar de quina paraula es tracta.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s