La primera setmana ja vam fer recompte…

En efecte.

Tal i com repetirem incansablement, no hi ha millor manera de comprendre les matemàtiques que connectar-les, sempre que es pugui, amb casos pràctics de la vida.

La primera setmana del curs estàvem ben atrafegats compilant llibres.

De sobte, va sorgir la gran incògnita….Com saber quants tenim i quants en falten?.

Els alumnes van rumiar i van trobar tres processos per a resoldre-ho:

1- Copiar a la pissarra el títol dels tres tipus de llibres d’aquest curs ( català, castellà i matemàtiques) i, a continuació, anotar els noms dels nens i nenes que l’havien portat. Després comptar el número de noms i escriure el nombre.

2- Apilar els llibres classificant-los segons el tema. I comptar-los.

Un cop sabíem la quantitat de llibres que hi havia….com saber quants falten i qui són?.

1- Escriure a dalt de cada columna de la pissarra el total d’alumnes de la classe. A sota recordar els que en tenim i….ara què?.

Si ens falten…..descobrim que equival a l’operació matemàtica de la resta. Fem el càlcul tradicional i obtenim el resultat.

2- Guardem al cap el nombre de llibres que tinc de cada tipus. I ara continuo comptant i mostrar dits fins que arribo a 22 i faig stop. El nombre de dits que tinc és el resultat.

Finalment mirem els noms que no apareixen a la pissarra en cada cas i descobrim qui falta per portar el material.

Hem resolt l’enigma!.

IMG_20150914_111803~2 IMG_20150915_105256~2 IMG_20150915_083629~2

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s